فريز نفتي به ضرر ايران

خرید بک لینک

كدخبر: ۱۵۸۶۱

تاريخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶

فريز نفتي به ضرر ايران

روزنامه جوان درباره طرح تثبیت تولید نوشته است: روسيه و عربستان تصميم گرفتند توليد نفت را ثابت نگه دارند؛ متحدان عربستان در اوپك نيز به اين توافق چراغ سبز نشان دادند تا تنها دغدغه كشورهاي نفتي جهان ايران باشد....
اما آن سوي ماجرا، ايران بيش از دو سال بود كه اعلام ميكرد ميخواهد طي مدت شش ماه يك ميليون بشكه به ظرفيت توليد خود پس از برجام بيفزايد. همين موضوع كافي بود تا كشورهاي نفتي به شدت به توليدات خود بيفزايند تا با ورود ايران، جاي خود را از دست ندهند. برجام كه وارد فاز اجرايي شد ايران در مدت يك ماه 500 هزار بشكه به صادرات خود افزود. شركت ملي نفت بر خلاف اشتباه وزير نفت كه همه برگهها را در معرض ديد ميگذارد، به صورت چراغ خاموش قراردادهاي فروش را بسته و ميزان صادرات را افزايش ميدهد. در چنين شرايطي كه ايران به سرعت قصد بازگشت به بازار را دارد و قيمتها به زير 30 دلار سقوط كرده است به ناگهان تصميم گرفته ميشود سطح توليد نفت جهان ثابت بماند. اصطلاحي به نام «فريز كردن» توليد كه طي چند روز اخير بيشتر شنيده شده است. اين توافق حتمي به نظر ميرسيد اما اینکه در زمان آغاز افزايش توليد ايران چنين تصميمي اتخاذ شده است بدون ترديد هدفش كنترل ايران است. چهار وزير نفت هفته گذشته به ايران سفر كردند و به زنگنه اين تصميم را ابلاغ كردند و در مقابل وزير نفت تنها موضعي دوپهلو گرفت. او شفاف نگفت كه ميخواهد توليد خود را ثابت نگه دارد بلكه به اين گفته بسنده كرد: «ايران از هر اقدامي براي بهبود بازار حمايت ميكند.»....
با اين حال اين توافق در شرايطي صورت گرفته است كه به معناي واقعي كلمه عملياتي شدن آن در هالهاي از ابهام قرار گرفته است. ايران و عراق چندان مايل به حضور در اين پازل نيستند و روسيه شايد از آنها بخواهد در اين مسير بمانند. بايد منتظر آينده ماند.
Bookmark and Share

- - , .

اخبار نفت ایران...

ما را در سایت اخبار نفت ایران دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: استخدام کار بازدید: 50 تاريخ: چهارشنبه 5 اسفند 1394 ساعت: 0:10

صفحه بندی