نشست برنامهریزی اجرای طرح ازدیاد برداشت از ۶ میدان نفتی برگزار شد

خرید بک لینک
اويل نيوز: نشست مشترک اعضای کمیته راهبری، مشاورین پژوهشی و گروه های تخصصی طرح ازدیاد برداشت از ۶ میدان نفتی در شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب برگزار شد.
به گزارش اويل نيوز بنقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، در این نشست، طرح پژوهشی «ازدیاد برداشت از ۶ میدان نفتی اهواز، گچساران، کوپال، منصوری، کرنج و بی بی حکیمه با همکاری مراکز علمی و پژوهشی» از ۳ جنبه تجزیه و تحلیل عملکرد طرح در سال ۱۳۹۴، مدل همکاری شریک خارجی مشاور پژوهشی و سیاست گذاری راهبری طرح در سال ۱۳۹۵ مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست بیژن عالی پور، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با اشاره به برنامه راهبردی این شرکت برای اجرا و تکمیل طرح اظهار کرد: همکاری دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی کشور در اجرای پروژه های پژوهشی مرتبط با توسعه میادین یک تحول اساسی برای صنعت و دانشگاه محسوب می شود.

وی افزود: خوشبختانه با تلاش و پیگیری مداوم و قابل تقدیر مدیران، مشاوران و مسئولان و کارشناسان مدیریت فنی و پژوهش و فناوی شرکت نفت خیز جنوب، شرکت ملی نفت ایران و دانشگاه های طرف قرارداد، این طرح در مسیر حرکت و پیشرفت قرار گرفته است و اطمینان دارم در سال جاری شروع و پایان خوبی به همراه دارد.

سرپرست مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران نیز ضمن تشکر از دست اندرکاران این طرح گفت: طرح ازدیاد برداشت از میادین نفتی یک طرح ملی است که موجب می شود یک رابطه هوشمندانه و فناورانه میان دانشگاه با صنعت به ویژه مناطق نفت خیز جنوب به عنوان مرکز تولید نفت ایجاد شود.

ابراهیم طالقانی افزود: در سال گذشته از نظر سطح همکاری و درک متقابل صنعت و دانشگاه پیشرفت خوبی داشته ایم و امیدواریم این تعامل مثبت در سال جاری نیز استمرار داشته باشد.

در ادامه جلسه رییس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ضمن تجزیه و تحلیل عملکرد این طرح در سال ۹۴، اظهار کرد: طی سال گذشته این شرکت با برگزاری ۱۲۲ جلسه تخصصی رسمی به غیر از جلسات غیر رسمی فعالیتهای طرح ازدیاد برداشت را پیگیری کرده است. از این میان ۷۰ جلسه برای ارائه چالش ها و معرفی میادین به مشاورین پژوهشی و تکمیل فرم های اعلام نیاز پژوهشی (RFP) بوده و ۵۲ جلسه گروه تخصصی جهت جامع سازی پروپوزال های پژوهشی ارسال شده توسط مشاورین پژوهشی برگزار شده است.

باقر پورقاسم با مثبت ارزیابی کردن این جلسات، گفت: تصویب ۲ پروژه (میادین منصوری و کوپال)، آماده تصویب بودن دو پروژه دیگر(میادین کرنج و گچساران) و تصویب ۲۲ فقره RFP توسط مدیریت فنی از میان ۱۰۶ فقره RFP ارائه شده در طرح نتیجه این نشست ها بوده است.

وی با توجه به جدیت مشاورین پژوهشی و کارشناسان مناطق نفت خیز جنوب اظهار امیدواری کرد که تا یک ماه آینده برای همه میادین یک پروژه مصوب با ابلاغ شروع بهکار مشخص شده باشد.

رییس پژوهش و فناوری مناطق نفت خیز جنوب درباره سیاست گذاری این طرح در سال ۹۵ نیز اظهار کرد: اجرای تمام طرح های مصوب، تعیین تکلیف همه RFP های مطرح شده هر میدان و همکاری با کارفرما جهت تهیه مدل جدید برای راهبری طرح، ۳ فعالیت اصلی این شرکت برای طرح ازدیاد برداشت از میادین نفتی است.

وی در پایان گزارشی در خصوص موانع و اشکالات مفهومی و اجرایی طرح و راهکارهای حل آنها ارائه کرد.

اخبار نفت ایران...

ما را در سایت اخبار نفت ایران دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: استخدام کار بازدید: 44 تاريخ: دوشنبه 6 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:54

صفحه بندی