نامه دانش آموختگان دانشگاه صنعت نفت درباره ابهام در وضعیت استخدامی

خرید بک لینک

به گزارش اویل نیوز، نامه ای از سوی دانش آموختگان دانشگاه صنعت نفت به تحریریه ارسال شده است که در آن از وضعیت ابهام آلود استخدام در شرکت ملی نفت سخن گفته شده است.

بخشی از این نامه طویل بدین شرح است:

"موضوع: نابسامانی و ابهام در وضعیت استخدام دانش آموختگان گروه الف دانشگاه صنعت نفت پس از گذشت یک سال"

در تاریخ 18 خرداد ماه 1394، مصوبه وزارت نفت مبنی بر عدم هرگونه جذب در این وزارت خانه مگر با موافقت شخص وزیر صادر شد[1]. پیرو این مصوبه روند استخدامی فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت متوقف گردید. بر اساس مصوبات و مقررات وزارت نفت و همچنین وعده های داده شده در دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری، دانش آموختگان ممتاز و گروه الف از این دانشگاه دارای اولویت استخدام بدون آزمون ورودی در شرکت های تابعه وزارت نفت هستند[2].

بلافاصله بعد از صدور این دستور، پیگیری های مصرانه و جدی مسئولین، تشکلات دانشجویی و جنبش های خودجوش دانشجویی شروع شد. نتیجه این پیگیری ها صدور نامه سوم مهرماه از طرف وزیر محترم نفت شد[3]. بر اساس این دستور روند استخدام دانش آموختگانی که مراحلی از جذب را طی کرده بودند ادامه پیدا می کرد و تعیین تکلیف سایرین تا ورودی 94 به کمیسیون 39 محول می شد. پس از گذشت سه ماه از این دستور، از برگزاری و خروجی این کمیسیون هیچ اطلاعی داده نشد. بنابراین تجمع مسالمت آمیز دانش آموختگان مقابل وزارت نفت مورخ 5 دی برنامه ریزی و اجرایی شد[4]. طبق ادعای شخص رییس آموزش کل وزارت نفت کمیسیون مذکور تشکیل و مصوبه به سمع و نظر جناب وزیر رسانده شده و تصحیحات مد نظر ایشان اعمال گردیده بود. وعده های ایشان به معترضین مبنی بر بازگشت روند جذب به روال سابق بود. اما جناب دکتر سلحشور، معاونت تامین نیروی وزارت نفت در مصاحبه خود با بخش خبری 20:30 مورخ 16 دی ماه، اذعان داشتند نه تنها این روند به شکل سابق برنخواهد گشت بلکه اولویت به سایر دانشگاهها نیز داده می شود. این قانون کاملا بر خلاف قوانین وزارت نفت در زمان ورود به دانشگاه است. لذا دانشجویان که راهکار نامه نگاری را ناکارآمد دیدند از همان تاریخ دست به تحصن در دانشکده ها، اعتصاب غذا و لغو امتحانات زدند تا شاید از این طریق صدای حق خواهی خود را به گوش مسئولین برسانند[5]. در پی این اعتراضات ابلاغیه 27 دی 1394 به شماره ت ه م/505924 صادر شد که بر اساس آن اولویت استخدام به دانشجویان ممتاز دانشگاه صنعت نفت باز می گشت و مبنی بر وعده ی مسئولین روند کاریابی فارغ التحصیلان ممتاز در صف استخدام از همان روز شروع می شد[6].

متأسفانه علیرغم گذشت نزدیک به 4 ماه از صدور ابلاغیه 27 دیماه و پیگیری های مستمر، شاهد هیچ گونه تغییری در وضعیت استخدامی خود نبوده و مسئولین مربوطه جواب مشخص و قانع کننده ای در قبال این تأخیر و نابسامانی وضعیت موجود فارغ التحصیلان ارائه نداده اند. بنابراین تعدادی از فارغ التحصیلان با تهیه نامه هایی خطاب به ریاست محترم جمهوری، جناب آقای دکتر روحانی (به شماره پیگیری 133638227502، مورخ 5/2/1395)، و قائم مقام محترم وزارت نفت، جناب آقای وزیری هامانه (مورخ 21/1/1395)، خواهان رسیدگی به بی توجهی و کوتاهی مسئولین مرتبط شدند. این نامه ها نیز همچون سایر پیگیری های فارغ التحصیلان با هامش های نزولی از مقام های بالا به پایین وزارت نفت مواجه شد و هیچ گونه جواب قانع کننده جهت رفع ابهام و تعیین تکلیف فارغ التحصیلان دریافت نشد. از خبر گزاری محترم خواهشمندیم که با منتشر کردن مطلب فوق، ما را در راستای احقاق حقوقمان یاری نماید.

اخبار نفت ایران...

ما را در سایت اخبار نفت ایران دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: استخدام کار بازدید: 8 تاريخ: پنجشنبه 16 ارديبهشت 1395 ساعت: 1:18

صفحه بندی