به گزارش اویل نیوز؛ محمد جواد ظریف امروز( یکشنبه، ٢٣ خردادماه) در گزارشی به مجلس دهم درباره دستاوردهای برجام گفت: اگر مذاکرات انجام نمی شد، قرار بود به تحریمهای ایران افزوده شود.
وی افزود: در طول چند سال گذشته تقریبا سالی نبود که تحریم تازه ای علیه جمهوری اسلامی ایران وضع نشود.
وزیر امور خارجه تصریح کرد: حتی اگر روند تحریمهای گذشته علیه فروش نفت ادامه می یافت، امروز فروش نفت به کمتر از ٢٠٠ هزار بشکه رسیده بود و در آینده نزدیک به صفر می رسید.
ظریف افزود: به برکت مقاومت مردم، نه تنها این روند متوقف شد، بلکه تولید و صادرات نفت با وجود شرایط بازارهای جهانی نفت خام با تلاش دوستان در شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت به بالاتر از ٢ میلیون بشکه رسیده است و این خود دستاورد عظیمی به شمار می آید.
وی گفت: تا کنون پنج میلیارد دلار از شرکت اینوک امارات، ٢ میلیارد دلار از شرکت انگلیسی- هلندی شل بازگشته است و ٦ میلیارد دلار از هند که یک میلیارد آن بازگشته و باقیمانده آن در آینده نزدیک به مردم ایران باز می گردد.
وزیر امور خارجه افزود: این موانع هیچ کدام پس از برجام ایجاد نشده بلکه سالها ایجاد و انباشته شده و دیوار بلندی در برابر بخش دولتی و خصوصی شکل گرفته و امروز در حال شکسته شدن است.
ظریف با بیان این که نباید فضای روانی را تشدید کنیم ما باید فضای روانی را از میان ببریم، افزود: تلاش دشمنان همچون صهیونیسمها و رژیم سعودی این است که به بانکها بگویند که سرمایه گذاری در ایران ناامن است. ما باید به دنیا این واقعیت را نشان دهیم که ایران امن ترین و پرسودترین کشور در جهان است.
منبع: شانا
اخبار نفت ایران...
ما را در سایت اخبار نفت ایران دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: استخدام کار بازدید: 36 تاريخ: يکشنبه 23 خرداد 1395 ساعت: 14:21